– Oost het water in/op –

Niet alle kinderen die opgroeien in Amsterdam zijn bekend met open water. In samenwerking met de Gemeente Amsterdam en Nautiek organiseert Stichting OWA kennismakingslessen met watersport voor kinderen uit groep 5 van basisscholen uit Amsterdam-Oost in het Sportfondsenbad. Voor de eerste keer op een SUP, in een kajak zelfs onder een zeilboot is best spannend, daarom is het fijn dat kinderen kennismaken met zulke situaties in de veilige omgeving van een zwembad.

– Zeilclub –

Vanuit de ’learn by play’ gedachte willen wij zoveel mogelijk kinderen kennis laten maken met het plezier van zeilen. Daarom organiseert Stichting OWA vanaf de meivakantie tot aan de herfstvakantie elke week de Zeilclub op Outdoor & Watersport Jeugdland. Voor slechts 5 euro per les van 90 minuten kunnen kinderen van 6 tot en met 12 jaar oud leren optimist zeilen. Zo hopen wij zeilen toegankelijk te maken voor iedereen, hierdoor is het niet mogelijk een CWO diploma te halen bij Outdoor & Watersport Jeugdland. Doordat de Zeilclub wekelijks plaatsvindt ontstaat er een echt clubgevoel waarbij de deelnemers elke week progressie kunnen maken!

– Outdoorclub –

De naschoolse Outdoor Club vindt wekelijks plaats met dezelfde deelnemers vanaf mei tot en met oktober. Op het terrein van Jeugdland schuilen tal van uitdagingen voor echte outdoors. Samen met een outdoor expert van Stichting OWA zullen de outdoors hun eigen vuur maken, schieten met pijl en boog, het Nieuwe Diep bedwingen, hun weg vinden door middel van GPS coördinaten en nog veel meer.

– Sportlab –

4 x per jaar is het op zondag tijd voor het gratis Sportlab. Hier wordt er door kinderen van 4 tot en met 10 jaar oud elke keer opnieuw geëxperimenteerd met een nieuwe sport. Een buiten apenkooi op de asfaltplaat, buiten judoën op grote dikke matten of surfen op het droge met een surfsimulator, probeer het bij het sportlab.

– Natuurzwembad –

In het zomerseizoen is het Natuurzwembad van Outdoor & Watersport Jeugdland geopend op woensdag, vrijdag en in het weekend. Een klein zwembad in het open water met een touwslinger, staptegels, SUPs, bodyboards, water baskets en een loopmat. Kortom oneindige waterfun in het Natuurzwembad van Stichting OWA.

– Sportdagen –

Stichting OWA maakt het mogelijk voor kinderen die in het bezit zijn van een stadspas om mee te doen aan de sportdagen van Sport4kidz op Outdoor & Watersport Jeugdland. De sportdagen/kampen kunnen gezien worden als sportieve vakantieopvang. Van 09uur ‘s ochtends tot en met 16uur ‘s middags zijn de kinderen volledig onder de pannen en doen ze allerlei verschillende outdoor-, water, bal- en wintersporten!

– Verhuur watersport  –

Vele Amsterdammers zijn er niet van op de hoogte dat Jeugdland aan het prachtige Nieuwe Diep grenst en dat er in dit gedeelte van Amsterdam ook aan watersport kan worden gedaan. Het is een prachtige omgeving die zich ontzettend goed leent voor recreatieve watersport. Het Nieuwe Diep is heel overzichtelijk en veilig voor kinderen (vanaf 10 jaar) om zelf te kajakken, SUPen of zeilen. Maar het is ook mogelijk om als volwassenen (met je kinderen) een kajaktocht te maken, zelfs tot aan de grachten te maken.