– Sportdagen –

Stichting OWA maakt deelname aan de sportdagen van Sport4kidz op Outdoor & Watersport Jeugdland mogelijk voor kinderen in bezit van een stadspas. De sportdagen/kampen kunnen gezien worden als sportieve vakantieopvang. Van 9uur ‘s ochtends tot en met 16uur ‘s middags zijn de kinderen volledig onder de pannen en doen ze allerlei verschillende outdoor-, water, bal- en wintersporten!

– Zeilclub –

Vanuit de ’learn by play’ gedachte willen wij zoveel mogelijk kinderen kennis laten maken met het plezier van zeilen. Daarom organiseert Stichting OWA vanaf de meivakantie tot aan de herfstvakantie elke week de Zeilclub op Outdoor & Watersport Jeugdland. Voor slecht een klein bedrag kunnen de kinderen van 6 tot en met 12 jaar oud in een lessenreeks met lessen van 90 minuten leren optimist zeilen. Zo hopen wij zeilen toegankelijk te maken voor iedereen. Het halen van een CWO diploma is hierdoor niet mogelijk bij Outdoor & Watersport Jeugdland. Doordat de Zeilclub wekelijks plaatsvindt ontstaat er een echt clubgevoel, waarbij de deelnemers elke week progressie kunnen maken!

– Expeditie Club –

De naschoolse Expeditie Club vindt wekelijks plaats met dezelfde deelnemers vanaf mei tot en met oktober. Op het terrein van Jeugdland schuilen tal van uitdagingen voor echte outdoors. Samen met een outdoor expert van Stichting OWA zullen de outdoors hun eigen vuur maken, schieten met pijl en boog, het Nieuwe Diep bedwingen, hun weg vinden door middel van GPS coördinaten en nog veel meer.

– Sportlab –

Een aantal keer per jaar is het op zondag tijd voor het gratis Sportlab. Hier wordt er door kinderen van 4 tot en met 10 jaar oud elke keer opnieuw geëxperimenteerd met een nieuwe sport. Een buiten apenkooi op de asfaltplaat, buiten judoën op grote dikke matten of surfen op het droge met een surfsimulator, probeer het bij het sportlab.

– Natuurzwembad –

In het zomerseizoen is het Natuurzwembad van Outdoor & Watersport Jeugdland geopend op woensdag, vrijdag en in het weekend. Een klein zwembad in het open water met een touwslinger, staptegels, SUPs, bodyboards, water baskets en een loopmat. Kortom oneindige waterfun in het Natuurzwembad van Stichting OWA.

– Verhuur watersport  –

Vele Amsterdammers zijn er niet van op de hoogte dat Jeugdland aan het prachtige Nieuwe Diep grenst en dat er in dit gedeelte van Amsterdam ook aan watersport kan worden gedaan. Het is een prachtige omgeving die zich ontzettend goed leent voor recreatieve watersport. Het Nieuwe Diep is heel overzichtelijk en veilig voor kinderen (vanaf 10 jaar) om zelf te kajakken, SUPen of zeilen. Maar het is ook mogelijk om als volwassenen (met je kinderen) een kajaktocht te maken, zelfs tot aan de grachten te maken.

– Schoolprogramma’s  –

Stichting OWA is de ideale samenwerkingspartner voor basisscholen, middelbare scholen, bso’s, sportverenigingen en overige groepen die een sportactiviteit voor kinderen willen uitbesteden. Wij hebben inmiddels meerdere zeer geslaagde programma’s georganiseerd, van een 1,5 uur durende activiteit voor een kleine groep tot een volledig georganiseerde sportdag voor meerdere klassen.