Locaties

Onze Hoofdlocatie

Natuurspeeltuin Jeugdland Amsterdam
Jeugdland is een groot avontuurlijk natuurspeelterrein aan de rand van het Flevopark, grenzend aan het Nieuwe Diep, in Amsterdam-Oost. Naast het de speeltuin, het huttendorp en de glijbaanberg is Outdoor & Watersport Jeugdland ook op het terrein gevestigt. Jeugdland faciliteert gratis workshops over natuur, cultuur, techniek, wetenschap en sport. Stichting OWA, één van de vier programma partners op Jeugdland, organiseert het programma van Outdoor en Watersport Jeugdland. Het sportprogramma bestaat oa. uit de organisatie van een naschoolse sportclubs, kinderfeestjes, vakantie sportdagen en sportlessen voor scholen, bso’s en stadsdeel projecten.

Onze Partnerlocaties

Nelson Mandelapark
Elk jaar doet stichting OWA mee aan de Urban Sportweek Zuidoost in het Nelson Mandelapark. 3 raftboten met elk 8 leerlingen uit het voortgezet onderwijs aan boord varend of een obstacle run over het grasveld  is niet wat men dagelijks ziet in het Amsterdamse stadspark. Des te leuker is het voor ons om deze activiteiten op deze prachtige locatie te mogen organiseren. Watersport wordt door leerlingen van scholen in Zuidoost nauwelijks beoefend. Daarom zijn de kennismakingslessen tijdens de Urban Sportweek voor ons ook belangrijk. Wij hopen deze leerlingen te enthousiasmeren voor onze sport en zo een naschools watersport aanbod voor deze leerlingen aan de kennismakingslessen te koppelen.

Amstel (RIC)
Roeien wordt over het algemeen gezien als een sport voor volwassenen. In samenwerking met RIC en stichting Dynamo probeert Stichting OWA daar verandering in aan te brengen in Amsterdam. Door jaarlijks een open dag te organiseren bij RIC proberen wij jeugd uit Amsterdam te enthousiasmeren voor het roeien en de watersport in het algemeen. Op deze prachtige locatie organiseren wij daarom traditiegetrouw een SUP clinic naast het roeien.

Sportfondsenbad-Oost
Samen met het Sportfondsenbad Amsterdam Oost en de Gemeente probeert Stichting OWA de watersport onder de aandacht te brengen bij de kinderen uit Amsterdam Oost. Het zwembad staat  door het schoolzwemmen in nauw contact staat met de scholen in Amsterdam. Stichting OWA heeft een meerwaarde voor het zwembad omdat het kinderen (en volwassenen) op steenworp afstand van het zwembad kan leren kennismaken met het open water.

Spaardammerbuurt | Houthavens
Samen met Watersportclub Spaarndammerbuurt en Houthavens biedt Stichting OWA een breed en uitdagend watersportprogramma naar de westkant van Amsterdam. In de snelst groeiende waterbuurt wordt een volledig verzorgde programmering begeleid door Stichting OWA en vrijwilligers van de Watersportclub. Met een clubhuis aan de Martin Vlaarkade zijn zij een plek voor iedere bewoner uit de Spaarndammerbuurt en de Houthavens om laagdrempelig watersport te bedrijven.