Zwem4daagse

Stichting Outdoor & Watersport Amsterdam organiseert samen met Sportmomentje en Natuurspeeltuin Jeugdland Amsterdam de open water Zwem4Daagse 2023 op het Nieuwe Diep naast het Flevopark.

De Zwem4Daagse wordt georganiseerd op 4, 5, 6 en 7 september van 18:00-19:30u op het Nieuwe Diep vanaf het Outdoor en Watersportcentrum Jeugdland, Valentijnkade 131, 1095 KH Amsterdam.

Programma:

18:00u start zwemmen natuurzwembad 25m bad
18:15u start 1000m – max 12 deelnemers in duo’s met zwemboei*
18:20u start 500m – max 12 deelnemers in duo’s met zwemboei*
18:45u start 1000m – max 12 deelnemers in duo’s met zwemboei*
18:50u start 500m – max 12 deelnemers in duo’s met zwemboei*
19:30u einde zwem4daagse

Natuurzwembad:

Binnen het natuurzwembad kan je banen zwemmen, waarbij er minimaal 500m (20 banen) per dag gezwommen wordt voor een medaille van de Zwem4Daagse. Deelnemers zijn minimaal 6 jaar oud en hebben zwemdiploma A en zwemmen samen met hun ouder/begeleider (18+).

500m open water:

Buiten het natuurzwembad kan er een 500m gezwommen worden, waarbij er met een boei gezwommen wordt (deze kan geleend/aangeschaft worden). Deelnemers zijn minimaal 9 jaar oud en hebben zwemdiploma C en zwemmen samen met hun ouder/begeleider (18+), beide kunnen een krijgen een medaille.

1000m open water:

Buiten het natuurzwembad kan er een 1000m gezwommen worden, waarbij er met een boei gezwommen wordt (deze kan geleend/aangeschaft worden). Deelnemers zijn minimaal 9 jaar oud en hebben zwemdiploma C en zwemmen samen met hun ouder/begeleider (18+), beide kunnen een krijgen een medaille. Goede zwemervaring is vereist (lid zwemvereniging/ reddingsbrigade) er zijn beperkt wetsuits te leen voor zwemmers.

Naast de deelname aan de Zwem4Daagse is het mogelijk om geld in te zamelen voor de Maarten van der Weijden Foundation.

Kom goed voorbereid naar de Zwem4Daagse

• Zorg dat je goed gegeten en gedronken hebt (minimaal 45 minuten van te voren).
  • Zorg dat je eventueel je zwemkleding al aan hebt onder je gewone kleding aan hebt.
  • Zorg dat je een handdoek en slippers mee neemt.
  • Zorg dat je gepast kunt betalen als je op de dag zelf komt inschrijven.
  • Zorg dat je waardevolle spullen thuis laat.
  • Zorg dat je instructies van de toezichthouders/organisatie goed opvolgt.
  • Zorg dat je met de fiets of lopend naar Jeugdland komt er zijn geen parkeerplaatsen beschikbaar (parkeren kan op Science Park P7).